Δευτέρα 31 Μαΐου 2010

jazra-(ένας άγνωστος ποιητής με δυνατούς στίχους )

jazra

(ένας άγνωστος ποιητής με δυνατούς στίχους )

Μου αρέσει το διάβασμα αλλά ποίηση δεν έχω διαβάσει σχεδόν καθόλου ως τώρα. Μπορεί να έφταιγε το μάθημα των Νέων Ελληνικών ,στο σχολείο όλες αυτές οι καημένες που μας έβαζαν να αναλύουμε στίχο , στίχο το τι θέλει να πει ο ποιητής και όταν έδινες μια πιο ελεύθερη απ τον μέσο όρο ερμηνεία σε κοιτούσαν με το φρύδι υπερυψωμένο .Η πίεση να μπεις στο μυαλό κάποιου άλλου και να καταλάβεις τι θέλει να πει γινόταν ένα μπαλόνι που έσκαγε μέσα μου .Σκασίλα μου τι θες να πεις με το ποίημα σου.

Αργότερα έπεφτα πάνω στη Δημουλά. Μου άρεσαν οι στίχοι , λίγο η ιστορία της (ήταν δημόσιος υπάλληλος και ξεκίνησε να γράφει τις ώρες της απόλυτης βαρεμάρας στο γραφείο ) , λίγο ο ωραίος τρόπος απαγγελίας, λίγο η αγάπη των Free press για αυτή , αλλά και πάλι σαν να μου την επέβαλαν με έμμεσο τρόπο τα media .Πάλι αισθανόμουν ότι έπρεπε να απολογηθώ για την αντιληπτική μου ικανότητα σχετικά με το νόημα των στίχων

Όταν διάβασα πρώτη φορά για τον Jazra πριν μήνες( δεν θυμάμαι αν ήταν στο blog του M.Hulot ή στην lifo) αμέσως τσίμπησα και κόλλησα με το blog του. Το μυστήριο της ανωνυμίας μπορεί να λειτουργεί ως δόλωμα στην αρχή αλλά αν είναι να κολλήσεις με κάτι θα κολλήσεις με τους στίχους του.

Δεν είναι ότι βρήκα το νόημα της ζωής μέσα από τους στίχους του(ποιος το ξέρει άλλωστε) αλλά επιτέλους ένιωσα ότι η ποίηση μπορεί να αφορά ακόμα και εμένα . Τα ποιήματα του θα μπορούσαν να είναι γραμμένα στους τοίχους της Αθήνας ή να είναι ρύμες που φτύνει κάποιος σε ένα live στο Αν. Οι στίχοι του ένα καζάνι που βράζει , πιο επίκαιροι από ποτέ .

Απολαμβάνω αυτή την μαγική στιγμή που δεν έχει κυκλοφορήσει κανένα βιβλίο του ελληνικά(αν και είναι αυτός που έχει μεταφραστεί περισσότερο από όλους τους σύγχρονους έλληνες ποιητές ) , που καμία συνέντευξη του δεν φιλοξενείτε πουθενά , που ακόμα η φάτσα του δεν είναι αναγνωρίσιμη , που η ποίηση του δεν μου επιβάλετε με έμμεσο ή άμεσο τρόπο από τα media.

Μπορεί δύσκολα να μπει σε σχολικό βιβλίο ίσως όμως μείνει για αρκετό καιρό στις καρδιές μας.

Υ.Γ

http://jazrakhaleed.blogspot.com/ το blog του

http://mhulotsnothingdays.blogspot.com/2010/05/we-love-jazra.html το τελευταίο ποστ του M.Hulot για αυτόν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Bookmark and Share