Τα γυρίσματα της νέας ταινίας του Ζαν-Λυκ Γκοντάρ στην Ελλάδα σκόνταψαν στη γραφειοκρατία του υπουργείου Πολιτισμού
Νάπολι,Βαρκελώνη και Πειραιάς». Πριν από περίπου ενάμιση χρόνο ο εκκεντρικός 79χρονος Ελβετός επιχείρησε να κάνει γυρίσματα στην Ελλάδα για λογαριασμό της τελευταίας ταινίας του. Μέσω του στενού του συνεργάτη Πολ Γρίβας (γιου του διευθυντή φωτογραφίας Αλέξη Γρίβα ), ο σκηνοθέτης τού «Με κομμένη την ανάσα» και της «Περιφρόνησης» αναζήτησε χώρο αρχαιοελληνικού θεάτρου που να «βλέπει» θάλασσα. Ο Πολ Γρίβας στάθηκε στο θέατρο των Αιγών, όπου και έκανε με την κάμερά του δυο τρεις λήψεις.
Αργότερα, η παραγωγή της ταινίας ήρθε σε επαφή με το Ηellenic Film Commission, η οποία συνδέει το ελληνικό κράτος με τις χώρες του εξωτερικού οι οποίες θέλουν να πραγματοποιήσουν γυρίσματα στην Ελλάδα. « Εξηγήσαμε στην παραγωγή της ταινίας ότι είναι αναγκαία μια περίληψη του σεναρίου,καθώς και οι σκηνές που επρόκειτο να γυριστούν στους αρχαιολογικούς χώρους, αφού πρέπει να κατατεθούν στη Γενική Γραμματεία Τύπου και Πληροφοριών για άδεια » μάς είπε χθες ο ειδικός σύμβουλος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και διευθυντής του Ηellenic Film Commission, σκηνοθέτης Μάρκος Χολέβας. Πρόκειται για μια τυπική διαδικασία. Αλλά δεν τελειώνει εκεί, στη συνέχεια η παραγωγή θα έπρεπε να απευθυνθεί στην Αρχαιολογική Υπηρεσία για την ειδική άδεια που χρειάζεται για λήψεις σε αρχαιολογικούς χώρους.
Ελα όμως που ο Γκοντάρ ποτέ δεν δουλεύει με σενάριο. Αναπόφευκτα λοιπόν η παραγωγή απομακρύνθηκε από το ελληνικό κράτος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το Film Commission της έκλεισε την πόρτα.
«Π ροτείναμε στην παραγωγή,έναν μήνα πριν αποφασιστεί η επίσκεψή της στην Ελλάδα για γυρίσματα, να έρθει σε επαφή με τη Film Commission ώστε να βρεθεί μια λύση που θα υπερβαίνει το τυπικό της υπόθεσης ». Ο κ. Χολέβας μάλιστα είπε ότι είχε ενημερωθεί το γραφείο του τότε υπουργού Πολιτισμού κ. Μιχάλη Λιάπη και ο σύμβουλός του κ. Βασίλης Κεσίσογλου ώστε αν κριθεί απαραίτητο να μεσολαβήσει το ίδιο το ΥΠΠΟ. Ηταν όμως πολύ αργά.
Από την πλευρά τής παραγωγής της ταινίας το ελληνικό θέμα «πάγωσε». Αργότερα, όταν τα γυρίσματα του «Socialism» άρχισαν, σε ό,τι αφορά τη χώρα μας ο Γκοντάρ και το επιτελείο του περιορίστηκαν σε κάποιες λήψεις του λιμανιού του Πειραιά τραβηγμένες από το κρουαζιερόπλοιο. Λόγω της εγχώριας γραφειοκρατίας, ένας από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες του κόσμου δεν βρήκε τη βοήθεια που θα ήθελε.
Εξίσου σημαντικός ρόλος του Ηellenic Film Commission είναι η δημιουργία συνθηκών για την προσέλκυση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα. « Δυστυχώς,προς το παρόν το Film Commission λειτουργεί κυρίως για την εξυπηρέτηση των ταινιών» λέει ο κ. Χολέβας. «Για λόγους οικονομικούς δεν έχει τη δυνατότητα να ασκεί την πολιτική προσέλκυσης.Και είναι κρίμα γιατί από την εποχή του “Αλέξη Ζορμπά” (Κρήτη), της “Πριγκίπισσας Σίσι” (Κέρκυρα) και των “Κανονιών του Ναβαρόνε” (Ρόδος) ως την εποχή του “Μαντολίνου του λοχαγού Κορέλι” (Κεφαλλονιά) και της “Μamma mia!” (Σκιάθος, Σκόπελος), η τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας σε έναν μεγάλο βαθμό βασίστηκε σε ξένες ταινίες που γυρίστηκαν εδώ ».
Η ταινία «Σοσιαλισμός» θα διανεμηθεί στην Ελλάδα το προσεχές φθινόπωρο από την εταιρεία Νutopia. Η δράση του Film Commission
(σε μια περίοδο περίπου τριών χρόνων)
Ταινίες: «Μamma mia!» (ΗΠΑ), «Ερωτας α λα... ελληνικά» (ΗΠΑ), «For ever the moment» (Κορέα), «Τu Ρeux Garder un Secret?» (Γαλλία), «Αrcadia Lost» (ΗΠΑ), «3 nights in Νisyros» (ΗΠΑ), «Wanted Dead and Αlive» (Ινδία), «Griechische Κusse» (Γερμανία), «Κing of Μykonos» (Αυστραλία). Σύντομα ξεκινούν τα γυρίσματα της γαλλικής ταινίας «Καλοκαίρι στο Αιγαίο», σε Μήλο, Σίφνο και Πειραιά.
Ελληνικά μεροκάματα: 28.000
Εσοδα 6 εκατ δολαρια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου