Πρώτη φορά οι Αμερικανοί είδαν στη χώρα τους μια σκηνοθεσία του Γερμανού Πέτερ Στάιν, και παρ' όλο που ήταν στα ελληνικά, θα τη θυμούνται για καιρό.
Η Στεφανία Γουλιώτη, πρωταγωνίστρια της «Ηλέκτρας», που σύμφωνα με τους Ν.Υ. Times ήταν «συγκλονιστική, αλλά εξαντλητική»Μεγάλες στιγμές έζησε το Εθνικό μας Θέατρο με την «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή που μέχρι την Παρασκευή, στο πλαίσιο της διεθνούς της περιοδείας, παρουσιαζόταν στη Ν. Υόρκη σε ένα κατάμεστο City Center. Το διθυραμβικό δημοσίευμα των «New York Times» την προηγούμενη Παρασκευή το αποδεικνύει.
Η «ανακάλυψη» πάντως της παράστασης του Εθνικού είναι, σύμφωνα με τον Τσαρλς Αϊσεργουντ, η «σύλληψη του Χορού» από τον Γερμανό σκηνοθέτη. «Σε πολλές σύγχρονες παραγωγές ελληνικής τραγωδίας ο ρόλος του Χορού μπορεί να σε αποσπά από τη δράση.
Ο Χορός, έτσι όπως παρουσιάζεται συνήθως, μάς κάνει να αισθανόμαστε κάθε χρόνο που έχει περάσει από τότε που το αρχαίο δράμα συνελήφθη πριν από 2.000 και πλέον χρόνια, μέχρι σήμερα». Σε απόλυτη αντίθεση με τα παραπάνω, ο Αμερικανός κριτικός βρίσκει την «απόκριση» του Χορού στην Ηλέκτρα-Στεφανία Γουλιώτη γεμάτη «αποχρώσεις και ημιτόνια».
Την ερμηνεία της νεαρής πρωταγωνίστριας, σημειωτέον, οι «Νιου Γιορκ Τάιμς» χαρακτηρίζουν «συγκλονιστική, αλλά εξαντλητική»
από την πρώτη κιόλας στιγμή που «εμφανίζεται έρποντας σαν αρουραίος μέσα απ' το τείχος του παλατιού».Δεν είναι η μοναδική σκηνοθετική οδηγία του φημισμένου, όπως σημειώνεται στην εφημερίδα, για παραστάσεις Τσέχοφ, Σέξπιρ και Σίλερ θεατρανθρώπου, που επαινεί ο κριτικός της. Εν κατακλείδι, ο Τσαρλς Αϊσεργουντ θεωρεί ότι η παράσταση του Εθνικού είχε τη δύναμη «να μας θυμήσει ότι τα ανθρώπινα βάσανα είναι μεταδοτικά».
Αλλωστε κι αυτό δεν καταχειροκρότησε, μεταξύ άλλων, το νεοϋορκέζικο κοινό στο πρόσωπο της Γουλιώτη, της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη, του Γιάννη Φέρτη, της Κόρας Καρβούνη και των υπόλοιπων ηθοποιών;
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 15/10/2007
First 8K Video from Space - Ultra HD
Πριν από 6 χρόνια
1 σχόλιο:
Ας μην γδυνόταν και θα σου έλεγα εγώ ποιός θα μίλαγε για αυτήν!
Δημοσίευση σχολίου