Με διαδικασίες fast track θα τοποθετούνται πλέον οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας. Στο σχέδιο νόμου «Ρύθμιση της ταχυδρομικής αγοράς, θεμάτων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και άλλες διατάξεις» που παρουσιάστηκε χθες, προβλέπεται η εγκατάστασή τους μέσα σε τέσσερις μήνες, από δύο έως τρία χρόνια που είναι σήμερα........
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης, θα μειωθεί ο χρόνος αδειοδότησης χωρίς όμως να αλλάξουν οι διαδικασίες. Οι αρμόδιες υπηρεσίες θα οφείλουν να εκδώσουν τις απαιτούμενες άδειες, εγκρίσεις ή γνωμοδοτήσεις σε διάστημα το πολύ τεσσάρων μηνών και εάν δεν απαντήσουν εγκαίρως μέσα σ' αυτό το χρονικό πλαίσιο, θα εκδίδεται αυτόματα κατά περίπτωση είτε άδεια κατασκευής κεραίας είτε πιστοποιητικό πληρότητας φακέλου.
Η αίτηση θα απορρίπτεται εάν υπάρχει τουλάχιστον μία οριστική τεκμηριωμένη απόρριψη από αρμόδια υπηρεσία, οπότε ο κάτοχος της εγκατεστημένης κεραίας θα οφείλει να την αποξηλώσει αμέσως.
Η νέα διαδικασία αδειοδότησης θα είναι μονοαπευθυντική (one-stop-shop), με σημείο εξυπηρέτησης την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.
Παράλληλα θα δημιουργηθεί το Σύστημα Ηλεκτρονικής Υποβολής Αιτήσεων (ΣΗΛΥΑ), στο οποίο οι εταιρείες θα καταθέτουν τις αιτήσεις.
Οσον αφορά τις υπάρχουσες κεραίες, οι οποίες ανέρχονται σε 7.500 και 6.000 εξ αυτών είναι «παράνομες» (δεν έχουν αδειοδοτηθεί πλήρως), το νομοσχέδιο δίνει περιθώριο δύο ετών στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να τις νομιμοποιήσουν.
«Οι χρονοβόρες διαδικασίες αδειοδότησης κεραιών που υπήρχαν μέχρι σήμερα έχουν οδηγήσει σε ανάσχεση των επενδύσεων σε αυτόν τον τομέα», είπε ο Μ. Βορίδης και πρόσθεσε: «Πρέπει να διευκολυνθεί η δραστηριοποίηση των εταιρειών που ήδη έχουν επενδύσει πολλά χρήματα».
Οσον αφορά τις ταχυδρομικές υπηρεσίες ο υπουργός τόνισε ότι στο νομοσχέδιο ενσωματώνεται η σχετική οδηγία της Ε.Ε. για την απελευθέρωσή τους, η οποία θα γίνει την 1-1-2013 και θα διασφαλίζει την καθολική ταχυδρομική υπηρεσία (υποχρέωση του φορέα να διακινεί παντού αλληλογραφία ή δέματα ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές). Πάροχος καθολικής υπηρεσίας παραμένουν τα ΕΛΤΑ, ενώ ρυθμιστής θα είναι η ΕΕΤΤ.
Ο Μ. Βορίδης αναφέρθηκε και στο θέμα της απελευθέρωσης των ταξί, επαναλαμβάνοντας ότι υπάρχει περιθώριο για ρύθμιση που θα είναι συνεπής και με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης αλλά θα περιλαμβάνει ταυτόχρονα και περιβαλλοντικά ή κοινωνικά κριτήρια. Προανήγγειλε δε ότι: «Σε 15 μέρες εκτιμώ θα είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε τη συνολική μας θέση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου