Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

http://www.enimerosi.com-Σημείο μηδέν


ΑΘΗΝΑ. Στο σημείο μηδέν βρίσκεται ο θαλάσσιος τουρισμός στην Ελλάδα, ενώ η χώρα μας θα μπορούσε να είναι ο πρώτος σε προτιμήσεις προορισμός. Τη διαπίστωση αυτή κάνει η Πανελλήνια Ενωση Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών Θαλαμηγών Σκαφών, σε υπόμνημα που κατέθεσε στον ΥΘΥΝΑΛ Γιάννη Διαμαντίδη. Στο πλαίσιο και της εκφρασμένης πρόθεσης του υπουργού να προωθήσει σχέδιο νόμου για τον κλάδο, η Ενωση σε υπόμνημα που του κατέθεσε επισημαίνει: «Η ανοργανωσιά, η αναποτελεσματικότητα της πολιτικής που χαράζεται, η κάκιστη προβολή, η μη αξιοποίηση των υπαρχουσών υποδομών και η μη δημιουργία άλλων, σύγχρονων και λειτουργικών, και η κάκιστη ποιότητα υπηρεσιών μας έχουν οδηγήσει εδώ που βρισκόμαστε». Η Ενωση καταθέτει και μια σειρά προτάσεων για τον κλάδο. Ειδικότερα για τις μαρίνες σημειώνει ότι είναι απαραίτητο να ενισχυθούν και να αυξηθούν οι λιμενικές υποδομές στη χώρα. «Σε συνδυασμό με την προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών θα βελτιώσουν κατά πολύ τη συνολική εικόνα καθώς και την ανταποδοτικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος».

Επαγγελματικά σκάφη

Σε ό,τι αφορά τα επανδρωμένα επαγγελματικά σκάφη, προτείνουν μεταξύ άλλων η επιμόρφωση στην τουριστική και ξενοδοχειακή εκπαίδευση των πληρωμάτων των σκαφών να ανατεθεί στη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων - Σ.Τ.Ε. Επίσης το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού με τη Σ.Τ.Ε να δημιουργήσει τμήμα θαλαμηπόλων και μαγείρων για θαλαμηγούς λόγω της ιδιαιτερότητας αυτού του επαγγέλματος.

Για τα μη επανδρωμένα επαγγελματικά σκάφη επισημαίνουν ότι πρέπει να υποχρεούνται στο άνοιγμα ναυτολογίου και σε περίπτωση ναυτολόγησης έστω και ενός ατόμου, το ΝΑΤ να εισπράττει μόνο για αυτό το άτομο και όχι για όλη τη σύνθεση πληρώματος.

Επίσης προτείνουν να μη δίνεται το δικαίωμα διακυβέρνησης με την άδεια ταχύπλοου στα σκάφη αυτά. Οι κυβερνήτες ανάλογων σκαφών θα πρέπει να έχουν δίπλωμα τουλάχιστον κυβερνήτη γ'.

Επιπρόσθετα, σημειώνουν ότι πρέπει να γίνει αλλαγή του τρόπου προμήθειας αφορολόγητου πετρελαίου, όταν το σκάφος πάει σε άλλο λιμένα προς παραλαβή επιβατών και έναρξη του ναύλου, καθώς επίσης και για την επιστροφή του στο λιμένα βάσης του.

Ταυτόχρονα ζητούν να αλλάξει ο τρόπος είσπραξης λιμενικών τελών στα διάφορα ενδιάμεσα λιμάνια προσέγγισης, κατά τον εκάστοτε ναύλο.

Ξένη σημαία: Ελαφρύνσεις

Αναφορικά με τα υπό ξένη σημαία ιδιωτικά σκάφη υπογραμμίζει η Ενωση: «Μπορεί να υπάρξει καλύτερος τρόπος φορολόγησης των ιδιωτικών σκαφών με ξένη σημαία, από αυτόν του νόμου 3790/09 που είναι φόρος για την εκδίωξη κάθε σκάφους από την Ελλάδα».

Τα σκάφη με ξένη σημαία, τα οποία ανοίγουν ναυτολόγιο ή είναι συμβεβλημένα με το ΝΑΤ και έχουν σύνθεση πληρώματος αντίστοιχη με αυτή των υπό ελληνική σημαία σκαφών, να έχουν ελαφρύνσεις ως προς την ανταποδοτική εισφορά.
(Πηγή: Ναυτεμπορική)

Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Bookmark and Share