Επαγγελματικά σκάφη
Σε ό,τι αφορά τα επανδρωμένα επαγγελματικά σκάφη, προτείνουν μεταξύ άλλων η επιμόρφωση στην τουριστική και ξενοδοχειακή εκπαίδευση των πληρωμάτων των σκαφών να ανατεθεί στη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων - Σ.Τ.Ε. Επίσης το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού με τη Σ.Τ.Ε να δημιουργήσει τμήμα θαλαμηπόλων και μαγείρων για θαλαμηγούς λόγω της ιδιαιτερότητας αυτού του επαγγέλματος.
Για τα μη επανδρωμένα επαγγελματικά σκάφη επισημαίνουν ότι πρέπει να υποχρεούνται στο άνοιγμα ναυτολογίου και σε περίπτωση ναυτολόγησης έστω και ενός ατόμου, το ΝΑΤ να εισπράττει μόνο για αυτό το άτομο και όχι για όλη τη σύνθεση πληρώματος.
Επίσης προτείνουν να μη δίνεται το δικαίωμα διακυβέρνησης με την άδεια ταχύπλοου στα σκάφη αυτά. Οι κυβερνήτες ανάλογων σκαφών θα πρέπει να έχουν δίπλωμα τουλάχιστον κυβερνήτη γ'.
Επιπρόσθετα, σημειώνουν ότι πρέπει να γίνει αλλαγή του τρόπου προμήθειας αφορολόγητου πετρελαίου, όταν το σκάφος πάει σε άλλο λιμένα προς παραλαβή επιβατών και έναρξη του ναύλου, καθώς επίσης και για την επιστροφή του στο λιμένα βάσης του.
Ταυτόχρονα ζητούν να αλλάξει ο τρόπος είσπραξης λιμενικών τελών στα διάφορα ενδιάμεσα λιμάνια προσέγγισης, κατά τον εκάστοτε ναύλο.
Ξένη σημαία: Ελαφρύνσεις
Αναφορικά με τα υπό ξένη σημαία ιδιωτικά σκάφη υπογραμμίζει η Ενωση: «Μπορεί να υπάρξει καλύτερος τρόπος φορολόγησης των ιδιωτικών σκαφών με ξένη σημαία, από αυτόν του νόμου 3790/09 που είναι φόρος για την εκδίωξη κάθε σκάφους από την Ελλάδα».
Τα σκάφη με ξένη σημαία, τα οποία ανοίγουν ναυτολόγιο ή είναι συμβεβλημένα με το ΝΑΤ και έχουν σύνθεση πληρώματος αντίστοιχη με αυτή των υπό ελληνική σημαία σκαφών, να έχουν ελαφρύνσεις ως προς την ανταποδοτική εισφορά.
(Πηγή: Ναυτεμπορική)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου