Σάββατο 2 Αυγούστου 2008

TA CANADAIR MAΣ .....είναι ανώνυμοι!!!...και οι ευγνώμονες

Το Σάββατο, 12/7/2008, πηγαίνοντας για μπάνιο, στη Σκύρο, βρέθηκα μπροστά σε μιά εξαιρετικά δυσάρεστη έκπληξη, διαπιστώνοντας οτι το σύννεφο στο βάθος δεν ήταν ακριβώς σύννεφο, αλλά πυκνός καπνός.
Ηταν καπνός από μεγάλη φωτιά στο πευκοδάσος που κάλυπτε το βόρειο κομμάτι του μικρού νησιού.
Και ήταν μεγάλη η φωτιά γιατί λίγα λεπτά αργότερα, μόλις βρέθηκα στην αμμουδιά της Καλαμίτσας, είδα τα πυροσβεστικά Canadair CL-415 να κατεβαίνουν στη θάλασσα γι’ανεφοδιασμό, κι’ήταν επτά (από τα 10 που διαθέτουμε!!!).
Αν και είχαν αρχίσει νωρίτερα τις ρίψεις, να μιλήσω μόνο γι’αυτό που είδα:
Με τα μάτια μου, λοιπόν, τα έβλεπα, εξήμισι ώρες, να πηγαινοέρχονται σε κύκλους χτυπώντας το θηρίο που είχε ξυπνήσει απ’το πρωί και κατάτρωγε το δάσος.
Ορμούσαν μέχρι που νύχτωσε, ξανά και ξανά, χωρίς ανάσα, χωρίς φαί, ακατούρητοι, ακούραστοι, χωρίς φόβο, πολεμώντας με τις μικρές τους υδάτινες λόγχες να γκρεμίσουν το θεόρατο καθεδρικό των πύρινων γλωσσών.
Δεν φοβήθηκαν ούτε όταν, κατά τις δύο το μεσημέρι, το τέρας σηκώθηκε όρθιο και ούρλιαξε τόσο δυνατά που ο καπνός του έφτασε στο Σούνιο.
Από κοντά πολέμαγαν και δυό ελικόπτερα, αυτά που είναι σαν τεράστιες ακρίδες, πολύ μικρά όμως στην άνιση μάχη.
Και δεν έφυγαν, παρά μόνο σαν νύχτωσε και δε βλέπανε άλλο.
Και απ’τα χαράματα της Κυριακής ξανάρχισε ο πόλεμος.
Μέχρι που τελικά, νικήσανε.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Οσες ώρες τα έβλεπα, τα Canadair γύριζαν σε κύκλους των οκτώμισι λεπτών (άντε πές εννέα), δηλαδή έκαναν τουλάχιστον 43 ρίψεις το καθένα.
Με 5,5 τόνους νερό περίπου σε κάθε ρίψη κουβάλησαν και έριξαν στη φωτιά τουλάχιστον 236 τόνους νερού το καθένα.
Και συνολικά ρίξανε, όσο τα έβλεπα εγώ, πάνω απο 1655 τόνους νερού.
Οι 43 ρίψεις αντιστοιχούν σε όσες απο/προσγειώσεις κάνει ένα πλήρωμα Boeing 747 σε 6 μήνες, αν δεν κάνω λάθος.
Η μέγιστη ταχύτητα των CL-415 είναι 375 km/h (λίγο πιο γρήγορα από Formula 1), ενώ όταν κάνουν ρίψη, πετούν (?) με 195 km/h (πιο αργά απο την τελική του οικογενειακού μας αυτοκινήτου).
Το κάθε πλήρωμα αποτελείται από δύο άτομα που ανήκουν στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.
ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ
Είναι πιλότοι, αλλά όχι τέτοιοι πιλότοι
Είναι στην Πολεμική Αεροπορία, αλλά όχι σ’αυτήν την Πολεμική Αεροπορία








Εχουν τελική μεγαλύτερη από Formula 1, αλλά δεν οδηγούν Formula 1.
Και δεν έχει βέβαια, καμία σχέση ο μισθός τους με αυτόν των πιλότων της Formula 1!
Δεν πετούν σε ρομαντικά ηλιοβασιλέματα, πετούν μέσα σε καπνό και φλόγες.
Οι σμαραγδένιες θάλασσες, που κολυμπάμε εμείς που «βλέπουμε» είναι νερό για να σβήσει η φωτιά








Οταν, όταν και άν, τελειώσουν και γυρίσουν στην Ελευσίνα δεν τους περιμένει κανείς.

Δεν απεργούν. Ποτέ!

Δεν επιτρέπεται να είναι ευρύπυγοι, άρα δεν συνδικαλίζονται.

Δεν είναι αρμόδιοι, άρα είναι υπεύθυνοι.

Δεν φορούν φανταχτερές στολές και δεν εμφανίζονται ποτέ σε κανάλια.

Η γειτονιά τους ξέρει μόνο οτι δουλεύουν (!) στην Αεροπορία.

Δεν θα αναφερθεί ποτέ κανείς γι’αυτούς με το μικρό τους όνομα.

Ούτε με το επίθετο, διότι
είναι ανώνυμοι!!!


Νομίζω όμως, οτι θυμάμαι κάποιους αριθμούς:
2049
2044
2054
2053
2050
2052
2051
ΑΦΙΕΡΩΣΗ
Με κατανόηση, στην παγκόσμια κότα, που δήλωσε σε «κανάλι» στην τελευταία φωτιά του Υμηττού «...τ’αεροπλάνα κάνανε μία ώρα νάρθουν...» !!!
Μία
, να είναι η ώρα σας, μαντάμ.
Κι εκείνη, στο κρεββάτι!

ΕΥΧΗ
Την έχει κάνει η γιαγιά μου:
«Γειά στα χεράκια σας παλληκάρια μου»
και,
«Να σας χαίρεται η μανούλα σας λεβέντες μου»
Και η γυναίκα σας και τα παιδιά σας κι εμείς οι κολυμβητές, οι παρατηρητές, οι αμέτοχοι
οι ευγνώμονες
Υ.Γ. Σαν παρατηρητής, κολυμβητής, αμέτοχος και θλιβερά ανίκανος, έσφιγγα ασυναίσθητα τις γροθιές μου όταν οι πιλότοι πίεζαν (και ίσως με τα ίδια τους τα χέρια τους τραβούσαν) τα CL-415, να σηκωθούν φορτωμένα, βογγώντας από την Καλαμίτσα.
Ο ήχος από τους P&W, που αγωνίζονταν να ισορροπήσουν τα αεροπλανάκια που κλυδωνίζονταν στο δυνατό Βοριά δεν είχε τίποτα το ηρωικό, το φαντασμαγορικό, τέλος πάντων!

- Γιαγιά, οι άγγελοι έχουν φτερά;
- Εχουν, αγόρι μου.
- Γιαγιά, οι άγγελοι έχουν ονόματα;
- Εχουν αγόρι μου.
- Και πώς τους λένε:- 2049, 2044, 2054, 2053, 2050, 2052, 2051

2 σχόλια:

Unknown είπε...

Ισως να εισαι συναδελφος ,ισως και να ησουν καποτε,οπως και να εχει μπραβο σου και συγχαρητηρια για ολα οσα εγραψες.
Ειμαι και εγω ενα στελεχος της Πολεμικης Αεροποριας και μαλιστα υπηρετω και εγω στην Κερκυρα,δεν ειμαι ιπταμενος,μα ξερω πολυ καλα πως ολα οσα γραφεις ειναι δυστυχως περα για περα αληθινα.
Μπραβο σου και παλι!!!
Δημήτρης.
dimapos1@yahoo.gr

Akela είπε...

gia na ta grafeis auta k me autes tis gnoseis 8a prepei na eisai sinadelfos stin aeroporia
egrases merika sosta alla disrtixos k merika la8os
an sou leei kati otan esi evlepes auta at aeroplana
kapia palikaria dinane maxi me oti eixane messa sti floga me mono eksoplismo ti stoli tous
k mia maska pou forane oi bogiatzides
ka an ekplises na sou fero na sou deikso ton eksoplismo mou
otan ta aeroplana figane
autoi pou itan ekei kato de figane
sinexisane na svinoun ti fotia
k tin epomeni mera to idio mexri na svisei telios
ta aeroplana ir8ane me 25000 euro eno ta palikaria apo kato
paleuane gia 800 euro k to xeimona me 450 stin anergia.
Pios sou eipe oti de sindikalizontai ?
apo tous protous sindikalistes einai plaka mou kaneis
k oso gia ti tv pou les
iparxoun pola video sto youtube pou milane gia ti doulia tous k apo poles ekpompes sti tv
opou se diloseis tous tin exoun dei k arxontes
de 8a ksexaso dilosi tous
i pirosvestiki xoris emas 8a itan ena tipota
xoris emas de svinei i fotia
kala ous ekane o arxigos tous k tous ksilose meta
k kati teleuteo
epeidi tis perisoteres fores
eimai akrivos apo kato apo kei pou kanoun ripseis
k vlastimao giati 9 stis 10 de petixainoun to stoxo
an deis to emgalo amerikaniko elikoptero ericson
tote ela na mou peis gia canadair pzl grumman

Bookmark and Share