Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2008

1999/62/EC: Κόρινθος - Πάτρα χωρίς διόδια!

Καλούμε τον κόσμο να μην πληρώνει τα διόδια για να χρησιμοποιεί αυτό το δρόμο!



Οι ξένοι δεν πληρώνουν, βάσει νομοθεσίας της Ε.Ε., καθώς ο δρόμος αυτός δεν πληροί καμία προδιαγραφή για εθνικό οδικό δίκτυο».



Αυτή ήταν η εμπρηστική, αλλά και πολύ λογική, συνάμα, δήλωση του νομάρχη Αχαΐας Δημήτρη Κατσικόπουλου, μετά τη συμβολική κατάληψη που πραγματοποιήθηκε στα διόδια του Ρίου. Μερικές μέρες νωρίτερα, φορείς του νομού είχαν επισκεφθεί τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ για να του εκθέσουν το πρόβλημα της τριτοκοσμικής «Νέας Εθνικής Κορίνθου…
…- Πατρών» (αλήθεια, ο χαρακτηρισμός «νέα» είναι διαχρονικός;).

Μετά τη συνάντηση, ο πρόεδρος της Τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος δήλωσε ότι «ο υπουργός ήταν μη ενημερωμένος για την τραγική κατάσταση της εθνικής οδού Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου». Ωστόσο, «ο κ. Σουφλιάς εξεμάνη όταν του είπα ότι έχει έλλειμμα πληροφόρησης για την κατάσταση του δρόμου».
Για να βοηθήσουμε τον υπουργό να κατανοήσει προς τι όλη αυτή η φασαρία, αναζητήσαμε την επίμαχη ευρωπαϊκή οδηγία βάσει της οποίας θεμελιώνεται η άρνηση πληρωμής διοδίων στον συγκεκριμένο δρόμο: πρόκειται για την 1999/62/EC, «περί επιβολής τελών στα βαρέα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούν ορισμένα έργα υποδομής», η οποία θέτει το νομικό πλαίσιο για τα τέλη χρήσης εθνικών δρόμων από εμπορικά οχήματα.

Στους γενικούς όρους της οδηγίας προβλέπονται επίσης «οι συγκεκριμένοι κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται από τις χώρες - μέλη, εφόσον επιθυμούν να θεσπίσουν διόδια σε μία οδό».
Ο ορισμός της έννοιας του δρόμου για τη διέλευση του οποίου παρέχεται στα κράτη η δυνατότητα να επιβάλουν την πληρωμή διοδίων είναι σαφής:

«Διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μία λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όταν οι οδοί αυτές έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα προς τα χαρακτηριστικά των αυτοκινητοδρόμων, καθώς και στους χρήστες γεφυρών, σηράγγων και ορεινών διαβάσεων».

Ως αυτοκινητόδρομος ορίζεται «κάθε οδός που διαθέτει για τις δύο κατευθύνσεις της κυκλοφορίας διακεκριμένα οδοστρώματα τα οποία χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα, που δεν προορίζεται για την κυκλοφορία, είτε, κατ’ εξαίρεση, με άλλα μέσα».

Επίσης, «δεν διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για πεζούς» (αυτό που ονομάζουμε «κλειστός αυτοκινητόδρομος»).
Υπενθυμίζουμε ότι από τα 141 χιλιόμετρα που χωρίζουν την Κόρινθο από την Πάτρα, τα περισσότερα διανύονται με μία λωρίδα κυκλοφορίας (και... μισή βοηθητική), χωρίς την ύπαρξη νησίδας και χωρίς φωτισμό το βράδυ!


Σύμφωνα με τον νομάρχη Αχαΐας, οι υπάλληλοι των διοδίων είναι ενήμεροι για το πρόβλημα και δεν φέρνουν καμία αντίρρηση στους υποψιασμένους οδηγούς που επικαλούνται την ευρωπαϊκή διάταξη για να μην πληρώσουν, σηκώνοντας αδιαμαρτύρητα τις μπάρες για να περάσουν.



Πηγές από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ υποστηρίζουν ότι τους αρμόδιους τους έχουν ζώσει τα φίδια εξαιτίας της ολοένα και μεγαλύτερης αμφισβήτησης που εκδηλώνεται ως προς τη νομιμότητα της είσπραξης του τέλους διοδίων.


Βοηθήστε κι εσείς να πολλαπλασιαστεί η αμφισβήτηση, αρνηθείτε να πληρώσετε διόδια στην Κορίνθου - Πατρών και διαδώστε την ύπαρξη αυτού του δικαιώματος!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Bookmark and Share