Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

Ο Λεωνίδας Σώζος στο Ourgreektv



-Αποτελείς έναν από τους πιο ταλαντούχους τραγουδοποιούς και ερμηνευτές της γενιάς σου. Αλήθεια η δικιά σου ιστορία πώς ξεκινάει ;
Από μικρός ασχολούμαι με τη μουσική αλλά δεν ήξερα ότι θα κάνω το χόμπι μου επάγγελμα. Όταν με είχε πάει ο πατέρας μου να μάθω πιάνο δεν μου άρεσε και το σταμάτησα, αλλά στα εφτά μου ξεκίνησα κλασική κιθάρα και στα δεκατρία μου ξανά πιάνο και από τότε η ενασχόλησή μου με τη μουσική είναι διαρκής. Βέβαια στα 17 είχα στο μυαλό την περίπτωση να ασχοληθώ και επαγγελματικά με το χώρο, αλλά δεν το εκδήλωνα καθώς ο πατέρας μου ήταν αντίθετος γιατί πίστευε πως το συγκεκριμένο επάγγελμα είχε πολλές δυσκολίες. Βέβαια μετά από λίγα χρόνια το είπα !
-Πώς το σκεφτόσουν δηλαδή ; Να συνθέτεις τραγούδια ή να ερμηνεύεις ;
To να τραγουδήσω μου ήρθε πολύ αργότερα. Πιο πολύ μου άρεσε η σύνθεση κομματιών. Φωνή δεν είχα καλή γιατί


ήμουν πολύ ασταθής, αλλά έκανα μαθήματα φωνητικής για να τη διορθώσω κι έτσι στη συνέχεια μπόρεσα να τραγουδήσω και τις συνθέσεις μου. Έτσι πήγα τα τραγούδια μου στον παραγωγό μου , του άρεσαν και μου είπε «προχωράμε».
-Είχες ποτέ δεύτερες σκέψεις γι’αυτό που πήγαινες να κάνεις, κι αν ναι ποιες ήταν αυτές ;
Όχι δεύτερες σκέψεις δεν είχα γιατί μου άρεσε πολύ η μουσική , αλλά δεν ήξερα αν είχα καλή φωνή. Δεν ήθελα να βγω δηλαδή και να με κράξουνε και η μητέρα μου που με άκουγε μου έλεγε πως ναι ήμουν καλός αλλά όχι κάτι εντυπωσιακό.
-Σκέφτεσαι στο μέλλον να αναλάβεις την σύνθεση τραγουδιών άλλων καλλιτεχνών;
Φυσικά. Θα ήθελα να ασχοληθώ με την παραγωγή, ήδη παρακολουθώ μαθήματα σε μια σχολή για να βελτιωθώ σε αυτό το κομμάτι.
-Πώς δημιουργείς τα τραγούδια σου; Υπάρχει κάποια «ιεροτελεστία» ή οπουδήποτε σου έρθει μια μελωδία ή ένας στίχος στο μυαλό το σημειώνεις ώστε καθοδηγούμενος από αυτό να κάνεις κάτι ολοκληρωμένο ;
Δεν έχω συγκεκριμένη τακτική. Πολλές φορές γράφω στο κινητό μου όταν μου έρχεται στο μυαλό μια μελωδία κι αν μου αρέσει τα ξανακούω όλα και κάνω κάτι ολοκληρωμένο. Να φανταστείς το κινητό μου έχει 300 μελωδίες.

-Πιστεύεις ότι επηρεάστηκες στο να ακολουθήσεις ένα καλλιτεχνικής φύσεως επάγγελμα από τον πατέρα σου , που είναι ηθοποιός και κινείται σε αυτόν τον χώρο όπως και η μητέρα σου;
Μπορεί ναι , μπορεί και όχι γιατί δεν βρίσκονται στον χώρο της μουσικής. Αλλά σίγουρα όταν βλέπεις τους γονείς σου να ασχολούνται με τα καλλιτεχνικά και να εκτίθενται, ίσως σου γεννιέται ενδόμυχα αυτή η επιθυμία.
-Ένας νέος καλλιτέχνης που ξεκινά τώρα την καλλιτεχνική του πορεία, πρέπει να λάβει υπόψη τις δυσκολίες του συγκεκριμένου επαγγέλματος, αφού η δισκογραφία σιγά σιγά πεθαίνει. Θεωρείς ότι υπάρχει μέλλον στο τραγούδι ή πλέον οι καλλιτέχνες βρίσκονται σε ένα τέλμα αφού η κατάρρευση της δισκογραφίας έχει άμεσο αντίκτυπο σε αυτούς;
Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να προσεύχεσαι ,να ελπίζεις ότι όλα θα πάνε καλά και να πιστεύεις στο εαυτό σου. Υπάρχουν μεγάλα ταλέντα σε μουσικές σκηνές που όμως δεν καταφέρνουν να βγουν στην επιφάνεια. Η δισκογραφία είναι πολύ δύσκολη αλλά δεν πιστεύω σε αυτό που λένε πως το σύστημα σε τρώει και δεν σε αφήνει να εξελιχθείς.
-Ένα από τα τραγούδια σου, «Ούτε στα πιο τρελά όνειρά μου», κυκλοφόρησε σε digital single. Πιστεύεις ότι το internet πλέον είναι η μόνη οδός για τους νέους καλλιτέχνες ;
Ναι , όλα με το internet γίνονται πια γιατί πολύ δύσκολα κάποιος πλέον θα αγοράσει δίσκους. Χρησιμοποιώ επίσης facebook και twitter γιατί είναι ένα πολύ καλό εργαλείο ώστε να διαφημίσεις τη δουλειά σου και ίσως κάποιος που δεν σε ήξερε πριν , με αυτόν τον τρόπο μπορεί να σε μάθει.
-Την τελευταία δεκαετία παρατηρούμε πως όλο και περισσότεροι νέοι τραγουδιστές καταφεύγουν στη λύση των τηλεοπτικών talent shows για να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα. Σκέφτηκες κι εσύ ποτέ να ακολουθήσεις το συγκεκριμένο βήμα και ποια είναι η γνώμη σου γι’αυτά τα παιχνίδια και το μέλλον των παιδιών ;
Όχι, γιατί δεν μου ταιριάζει. Δεν είναι κακό, είναι κι αυτός ένας τρόπος να φανείς και όχι τόσο εύκολος, γιατί κι αυτά τα παιδιά περνάνε μια διαδικασία πολύ ψυχοφθόρα. Όσον αφορά εμένα δεν το σκέφτηκα ποτέ. Είπα «αν είναι να γίνει έγινε …αλλιώς δεν πειράζει»
-Πολλοί νέοι τραγουδιστές που δεν ανήκουν στο λαικό τραγούδι , εμφανίζονται σε μεγάλες πίστες. Εσύ προτιμάς να τραγουδάς σε μουσικές σκηνές ή στο μέλλον δεν θα είχες πρόβλημα να βρίσκεσαι σε κάποια «πίστα» δίπλα σε μεγάλα ονόματα;
Μπορεί να προκύψει κάποια στιγμή αν όλα πάνε καλά και έχω κάποια επιτυχία, αλλά θα εξετάσω κάθε περίπτωση διαφορετικά γιατί πρέπει να ταιριάζω και με το υπόλοιπο σχήμα. Δηλαδή σε ένα πολύ λαικό πρόγραμμα δεν νομίζω ότι θα ταίριαζε η μουσική μου και ούτε θα με δέχονταν.
-Ποιες είναι οι μέχρι τώρα συνεργασίες σου ;
Συνεργάστηκα με τον Γιώργο Δημητριάδη και τη Σάννυ Μπαλτζή που έχουν κάνει μεγάλες επιτυχίες αλλά και με παιδιά της ηλικίας μου, όπως τους Κάρμα με τους οποίους έχω συνεργαστεί και σ’ένα κομμάτι, την Ειρήνη και την Αντιγόνη Ψυχράμη , τον Γιώργο Καπνίση και άλλους.
-Στο παρελθόν έχεις συμμετέχει ως guest star σε τηλεοπτικές σειρές. Σε ενδιαφέρει ο χώρος της υποκριτικής ;
Όχι αυτό το είχα κάνει για πλάκα και επειδή ήταν ο πατέρας μου στις συγκεκριμένες σειρές, είχε τύχει να πάω για την εμπειρία πιο πολύ. Δεν είμαι ηθοποιός για να μπορώ να πω ότι θα πάω να παίξω και χωρίς να το έχω σπουδάσει, δεν θα ήθελα να πάρω τη δουλειά κάποιου του οποίου είναι το βασικό του επάγγελμα.
-Κάποιοι συνάδελφοι σου συμμετέχουν σε μιούζικαλ, όπως για παράδειγμα το Rent. Εσύ θα δοκιμαζόσουν σε κάτι τέτοιο ;
Κάτι τέτοιο που έχει ως βάση τη φωνή και απλά χρειάζονται κάποιες υποκριτικές ικανότητες, μπορεί να το δοκίμαζα.
-Πες μας κάποια λόγια για τα τραγούδια που έχεις δημιουργήσει μέχρις στιγμής. Σε τι ύφος κινούνται ;
Ήδη έχει βγει ένα τραγούδι σε επίσημη κυκλοφορία από τη Sony , το «Ούτε στα πιο τρελά όνειρά μου», τώρα θα μπω στο studio για ένα δεύτερο κομμάτι που λέγεται «Πλανήτες» σε μουσική δική μου και σε στίχους του Γιάννη Δόξα και έχω γράψει και άλλα κομμάτια τα οποία ίσως μπουν σε έναν ολοκληρωμένο δίσκο. Το ύφος τους είναι περισσότερο pop/rock.
-Έχεις κάνει επίσης μια πολύ ενδιαφέρουσα, διαφορετική ενορχήστρωση στο κομμάτι της Lady Gaga, “Bad Romance”. Αυτό πώς προέκυψε;
Αυτό το έκανα για πλάκα σπίτι μου, επειδή μου άρεσε πολύ το κομμάτι και ήθελα να προσπαθήσω να κάνω ένα remix.
-To star system σε ενδιαφέρει ;
Κοίτα δεν είναι αυτοσκοπός μου να βγω στην πίστα και να φωνάζουν το όνομά μου ή να μου σκίζουν τα ρούχα, ούτε το επιδιώκω.
-Πολλοί καβαλάνε και το καλάμι στην πρώτη επιτυχία .
To καλάμι σπάει εύκολα, ενώ εάν έχεις μια βάση, ξέρεις πού πατάς και πού βρίσκεσαι και πως ανά πάσα στιγμή μπορεί από την κορυφή να βρεθείς στον πάτο. Γι’αυτό δεν πρέπει κάποιος που ασχολείται με τη μουσική να νομίζει πως κάνει κάτι ιδιαίτερο. Απλά έχει ταλέντο κάπου ενώ κάποιος άλλος έχει κάπου αλλού , όπως για παράδειγμα στην ιατρική.
-Εμφανίζεσαι κάπου αυτήν την περίοδο ;
Έχω μια προγραμματισμένη εμφάνιση στις 18 Δεκεμβρίου στο Void στο Γκάζι μαζί με τη Χρύσα Εμμανουήλ και πολύ καλούς μουσικούς. Από’κει και πέρα είμαι σε συζητήσεις για κάποιες άλλες εμφανίσες, χωρίς όμως να είναι κάτι ανακοινώσιμο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Bookmark and Share