Την πλήρη αποτυχία της ελληνικής πολιτείας να περιορίσει τους θανάτους από τροχαία αποδεικνύουν τα στατιστικά στοιχεία για τις 271 περιοχές της Ευρωπαϊκής Ενωσης που δημοσίευσε χθες η Eurostat.
Πέντε περιοχές της Ελλάδας περιλαμβάνονται στην πρώτη δεκάδα με τις ευρωπαϊκές περιοχές όπου σημειώνονται οι περισσότεροι θάνατοι από τροχαία:
Πελοπόννησος (251 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων σε τροχαία το 2008),
Στερεά Ελλάδα (231 θάνατοι),
Δυτική Ελλάδα (229),
Νότιο Αιγαίο (203),
Ανατολική Μακεδονία-Θράκη (198).
Συνολικά η Ελλάδα διαθέτει εννέα περιφέρειες όπου σημειώνονται περισσότεροι από 140 θάνατοι σε τροχαία. Τον χαμηλότερο αριθμό θανάτων ανά εκατομμύριο κατοίκους συγκεντρώνει η περιφέρεια Αττικής με 50 θανάτους.
Στην Ευρώπη η περιφέρεια με τους λιγότερους θανάτους σε τροχαία είναι η περιφέρεια της Θεούτα με μηδέν θανάτους και ακολουθούν η Βιέννη και το Βερολίνο με 16 και η Βρέμη με 18 θανάτους. Από το 2000 μέχρι σήμερα οι θάνατοι σε τροχαία έχουν μειωθεί κατά μέσο όρο 30% σε ολόκληρη την Ενωση.
Ενα δεύτερο ενδιαφέρον στοιχείο αφορά την αύξηση ή μείωση του πληθυσμού στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα η σημαντικότερη αύξηση πληθυσμού την περίοδο 2004-2008 σημειώθηκε στα Ιόνια νησιά με ποσοστό 11,5‰. Η σημαντικότερη μείωση παρατηρείται στην περιφέρεια Β. Αιγαίου με ποσοστό 2,9‰.
Πανευρωπαϊκά η σημαντικότερη μείωση πληθυσμού παρατηρείται στη Γερμανία όπου σε 14 περιφέρειες ο πληθυσμός μειώθηκε περισσότερο από 3‰. Τέλος, το υψηλότερο ποσοστό ανθρώπων ηλικίας μεταξύ 55 και 64 ετών που εξακολουθεί να εργάζεται καταγράφεται στην περιφέρεια Πελοποννήσου (55,7%) και το χαμηλότερο στην περιφέρεια Β. Αιγαίου (36,2%).
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου