Σάββατο 11 Απριλίου 2009

Αντίρριο-Γιάννενα ..Μια παγίδα κάθε 7,5 χιλιόμετρα

Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Η διαδρομή Αντίρριο-Γιάννενα έχει παραλάβει τη σκυτάλη και πλέον θεωρείται το νέο φονικό «πέταλο» στο εθνικό δίκτυο της χώρας.
Στα 196 χλμ. ώς τον κόμβο με την Εγνατία στην Ηπειρο έχουν εντοπιστεί από την Τροχαία 26 «μελανά» σημεία, σχεδόν ένα κάθε 7,5 χλμ. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι το έργο, που έχει ανατεθεί σε ιδιώτες και θα κατασκευαστεί με το σύστημα της αυτοχρηματοδότησης, θα καθυστερήσει να ολοκληρωθεί αφού ώς τώρα το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ δεν έχει εγκρίνει τις μελέτες που αφορούν κυρίως το δύσκολο τμήμα στις στροφές της Παλιοβούνας. Η σύμβαση προβλέπει επιφανειακό δρόμο, αλλά η κοινοπραξία προτείνει την κατασκευή σήραγγας που θα επιβαρύνει το κόστος κατασκευής κατά 2%.
Στον υπόλοιπο δρόμο τα πιο δύσκολα σημεία είναι ο ανισόπεδος κόμβος στο Ευηνοχώρι, η στροφή για τον Αγιο Θωμά, οι δύο κόμβοι του Μεσολογγίου, η διέλευση από το Κεφαλόβρυσο, ο ισόπεδος κόμβος στο Γιαννούζι, το μεγαλύτερο μέρος της διέλευσης από την περιοχή του Αγρινίου, όπου δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα της παράκαμψης, η έξοδος της Αμφιλοχίας κοντά στον κόμβο προς Καρπενήσι, ο κόμβος της Μπούκας, η επικίνδυνη στροφή στο Μακρυνόρος, ο κόμβος των Αγίων Αναργύρων Αρτας, καθώς και οι κόμβοι προς Δωδώνη, Πανηπειρωτικό Στάδιο και «Γιαννιώτικο σαλόνι», στην ευρύτερη περιοχή των Ιωαννίνων.
Καλύτερα είναι τα «μαντάτα» από το... πέταλο του Κορινθιακού, καθώς τα στοιχεία της Τροχαίας δείχνουν μείωση των συμβάντων κατά 35% την περίοδο Αύγουστος 2008-Φεβρουάριος 2009 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2007-8, ενώ το πιο ενθαρρυντικό είναι η μείωση των νεκρών, που άγγιξε το 60%. Από τον περασμένο Αύγουστο, οπότε έχουν εγκατασταθεί οι ανάδοχοι των νέων έργων, προχώρησαν με βάση τη σύμβαση σε ορισμένες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας: τοπικές αποκαταστάσεις του οδοστρώματος, που στις άκρες του ήταν σε απαράδεκτη κατάσταση, νέες διαγραμμίσεις, κλάδεμα των δένδρων που εμπόδιζαν την κυκλοφορία κυρίως σε μεγάλα οχήματα, αλλά και αντιμετώπιση της μεγάλης ολισθηρότητας του ασφαλτοτάπητα σε δύκολα σημεία. Το τελευταίο οκτάμηνο λειτουργεί και η υπηρεσία οδικής βοήθειας, που στο διάστημα αυτό έχει επέμβει σε 12.500 συμβάντα. Σε καθημερινή βάση γίνονται περιπολίες, ενώ ώς τη λειτουργία τετραψήφιου τηλεφωνικού αριθμού οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλούν για βοήθεια στο 22960-95555.
Τα μόνιμα έργα για τον αυτοκινητόδρομο ξεκίνησαν από τα δύσκολα σημεία. Κατασκευάζονται οι πρώτες τέσσερις από τις συνολικά 19 σήραγγες που προβλέπουν οι μελέτες. Αρχισαν οι εκσκαφές στο ύψος του Δερβενίου, ειδικά στο ρεύμα προς Αθήνα, στο Μαύρο Λιθάρι, όπου προβλέπονται δίδυμες σήραγγες, ενώ στην Ακράτα τα έργα αναπτύσσονται στο ανατολικό μέτωπο. Πρόδρομες εργασίες έχουν προωθηθεί στη σήραγγα Πλάτανου Αιγιαλείας.
http://www.enet.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Bookmark and Share