Σάββατο 14 Μαρτίου 2009

Φεύγουν από τη ΔΕΗ επιχειρήσεις...


Υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές, και... υπόσχονται φθηνότερο ρεύμα...
Από τα σούπερ μάρκετ, τα ξενοδοχεία, τα μεγάλα ιατρικά κέντρα, τα Μalls και γενικά τον τομέα του εμπορίου και των υπηρεσιών αρχίζει η «άλωση» του χαρτοφυλακίου της ΔΕΗ από τους ανταγωνιστές της.Πριν από λίγες ημέρες, καταστήματα των γνωστών αλυσίδων σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης και Βερόπουλος άλλαξαν εταιρεία, και από τη ΔΕΗ πέρασαν στην αυστριακή Verbund Εnerga, έναν από τους πολλούς εναλλακτικούς παρόχους με άδεια εμπορίας ηλεκτρικού ρεύματος στην Ελλάδα. Πρόκειται για...29 καταστήματα του Σκλαβενίτη και 35 του Βερόπουλου, τα οποία θα ηλεκτροδοτούνται στο εξής από την αυστριακή εταιρεία, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες τούς απέσπασε από τη ΔΕΗ προσφέροντάς τους έκπτωση της τάξης του 5%-6% έναντι των προηγούμενων τιμολογίων τους.Το γεγονός έχει θορυβήσει έντονα τη ΔΕΗ, καθώς έχει πληροφορηθεί ότι κι άλλοι πελάτες της τής μέσης τάσης (ακούγονται ονόματα όπως των Carrefour, Α-Β Βασιλόπουλος κ.ά.) σκέφτονται να «αποσκιρτήσουν» προσπαθώντας εν μέσω κρίσης να μειώσουν το ενεργειακό τους κόστος. Τουλάχιστον άλλοι 5 από τους συνολικά 50 παρόχους με άδεια εμπορίας στην Ελλάδα- τα Ελληνικά Πετρέλαια, η ΤΕΡΝΑ, η ΕGL Ηellas (θυγατρική του ομώνυμου ελβετικού ομίλου), η σερβική ΕFΤ και η ελληνική ΑΤΕΛ- εξετάζουν μέσα στους επόμενους μήνες να «χτυπήσουν» πελάτες της ΔΕΗ στον τομέα της μέσης τάσης, όπου αντίθετα με ό,τι ισχύει στον οικιακό, υπάρχει σημαντικό περιθώριο να την ανταγωνιστούν. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν 5.000 επιχειρήσεις από τους τομείς του εμπορίου, των υπηρεσιών και ορισμένες βιομηχανικές, που αντιπροσωπεύουν το 15%-20% της συνολικά πωλούμενης από τη ΔΕΗ ενέργειας και οι οποίες θεωρούνται «φιλέτα» της πελατείας της. Το «κόλπο» των ανταγωνιστών της, μάλιστα, είναι ότι προμηθεύουν τους νέους τους πελάτες με ρεύμα εκτός των ωρών αιχμής, όταν οι χρεώσεις είναι φθηνότερες και, άρα, τα περιθώρια κέρδους μεγαλύτερα. Για παράδειγμα, τα ψυγεία ενός σούπερ μάρκετ ηλεκτροδοτούνται καθ΄ όλο το 24ωρο, όμως οι ώρες αιχμής κατά τις οποίες η κατανάλωση αυξάνεται, δεν είναι κατά τη διάρκεια της νύχτας, αλλά το πρωί, όταν το κατάστημα αρχίζει να λειτουργεί. Η ηλεκτροδότηση αυτές τις ώρες αιχμής, όταν και το κόστος παραγωγής της κιλοβατώρας είναι υψηλότερο, εξακολουθεί να γίνεται από τη ΔΕΗ, με προφανή απώλεια εσόδων για την επιχείρηση. Για την ΔΕΗ, η ζημιά από την απώλεια π.χ. του Σκλαβενίτη εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου 1 εκατ. ευρώ ετησίως.ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΙΝΤΙΚΑΚΗΣ από τα ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Bookmark and Share