> > Οι δυτικές περιοχές του Πειραιά και της> > Αθήνας κινδυνεύουν από το «μεγα - νέφος» που προβλέπεται ότι θα προκαλέσει > > η> > λειτουργία του νέου εργοστασίου ηλεκτροπαραγωγής στο εργοστάσιο της> > Χαλυβουργικής, όπως προκύπτει από δύο έρευνες. Παράλληλα, σε «μαύρη> > περιβαλλοντική> > τρύπα» κινδυνεύει να μετατραπεί ολόκληρη η περιοχή της Ελευσίνας.> >> > Στα σχέδια της επιχείρησης ηλεκτρισμού είναι η δημιουργία> > μιας μεγάλης μονάδας ηλεκτροπαραγωγής, συνολικής ισχύος 880 Μεγαβάτ, που > > θα> > λειτουργεί με φυσικό αέριο. Η ΔΕΗ έχει ήδη προχωρήσει σε σύμπραξη με το> > εργοστάσιο της Χαλυβουργικής προκειμένου να κατασκευαστεί η μονάδα σε χώρο > > που> > έχει προκύψει από επιχωμάτωση στη θάλασσα. Δύο ανεξάρτητες μεταξύ τους> > έρευνες,> > μία από τη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Πολυτεχνείου υπό την εποπτεία του> > καθηγητή Διονύση Ασημακόπουλου και μια δεύτερη από ιδιωτική εταιρεία,> > επιστημονικό σύμβουλο του Δήμου Ελευσίνας, «έδειξαν» ότι σε περίπτωση που> > λειτουργήσει η μονάδα, η ήδη επιβαρημένη περιοχή θα κατακλυστεί από ρύπους> > εξαιρετικά επικίνδυνους για την υγεία. Η έρευνα του Πολυτεχνείου, που > > είναι> > παραγγελία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, παραδόθηκε στον Δήμο> > Ελευσίνας στις> > 7 Απριλίου. Η δεύτερη- της ιδιωτικής εταιρείας- διενεργήθηκε πέρσι τον > > Ιούνιο> > όταν πρωτοξεκίνησε η συζήτηση για την υπό δημιουργία μονάδα.> >> > Η προσομοίωση> >> > Η έρευνα του Πολυτεχνείου χρησιμοποίησε το μοντέλο της> > προσομοίωσης. Δέχθηκε ως δεδομένη τη λειτουργία του εργοστασίου και> > εξέτασε τις> > επιπτώσεις από αυτήν. «Θα δημιουργηθεί ένας μόνιμος κώνος καυσαερίων 4,5 > > εκατ.> > κυβικών μέτρων την ώρα πάνω από την Ελευσίνα και το Θριάσιο Πεδίο. Η > > ποσότητα> > αυτή είναι 2,5 φορές μεγαλύτερη από τα καυσαέρια που εκπέμπουν σήμερα οι > > 27> > καμινάδες και τα 2 διυλιστήρια της περιοχής. Κατά τη διάρκεια ενός και > > μόνο> > χρόνου,2.000 τόνοι οξειδίων του αζώτου θα καταλήγουν στον ουρανό. Σήμερα > > όλη η> > βιομηχανία στο Θριάσιο Πεδίο εκπέμπει τον χρόνο 3.000 τόνους οξειδίων του> > αζώτου», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι συντάκτες της έρευνας. Η πιο > > σημαντική> > παράμετρος που προκύπτει, ωστόσο, είναι ότι η ενδεχόμενη λειτουργία του> > εργοστασίου θα οδηγήσει σε βέβαιη αύξηση του όζοντος σε όλη την περιοχή > > της> > πρωτεύουσας, αφού έχει αποδειχτεί ότι η ρύπανση της περιοχής με δύο> > μηχανισμούς> > μεταφέρεται στο Λεκανοπέδιο Αθηνών. Οι τοπικές συνθήκες ανέμου σε > > συνδυασμό με> > το ανάγλυφο της περιοχής έχουν ως αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί το νέφος> > της Αθήνας> > από ενδεχόμενη λειτουργία τέτοιων μονάδων, αναφέρεται χαρακτηριστικά στην> > έρευνα του Πολυτεχνείου.> > Όπως καταγράφεται στα συμπεράσματα των μελετητών του Πολυτεχνείου,> > οι αέριες μάζες α πό την περιοχή της Ελευσίνας μεταφέρονται κατά τη > > διάρκεια> > της νύχτας πάνω από το όρος Αιγάλεω, και από εκεί στις δυτικές συνοικίες > > της> > Αθήνας και του Πειραιά. Ουσιαστικά πρόκειται για το φαινόμενο των> > θερμοκρασιακών αναστροφών. Λόγω της πτώσης της θερμοκρασίας τη νύχτα, τα> > καυσαέρια εγκλωβίζονται σε χαμηλά ύψη και δεν διαχέονται. Οι ασθενείς> > βορειοδυτικοί άνεμοι, που συνήθως πνέουν στην περιοχή, τα μεταφέρουν> > στα δυτικά> > προάστια. Αλλά και στη διάρκεια της ημέρας τα πράγματα δεν είναι καλύτερα.> > Κυριαρχεί η θαλάσσια αύρα, η οποία ωθεί τις μάζες των καυσαερίων, που> > βρίσκονται πλέον σε μεγαλύτερα ύψη, από τον Νότο προς τονΒορρά και> > συγκεκριμένα στο πέρασμα μεταξύ Πάρνηθας και Ποικίλου Όρους. Οι ρύποι > > φτάνουν> > από το Καματερό ώς τη Μεταμόρφωση και από τη Νέα Χαλκηδόνα ώς τις παρυφές > > του> > κέντρου της Αθήνας. Αξίζει να σημειωθεί ότι για την Ελευσίνα υπάρχουν> > αναλυτικά> > ανεμολογικά στοιχεία, λόγω της λειτουργίας του στρατιωτικού αεροδρομίου.> >> > Οι εκπομπές> >> > «Η ενδεχόμενη λειτουργία του εργοστασίου θα οδηγήσει σε> > εκπομπή 1,8 εκατ. τόνων διοξειδίου του άνθρακα τον χρόνο», σημειώνεται > > στην> > έρευνα του Πολυτεχνείου. «Θαοδηγήσει συνολικά σε ρύπανση της ατμόσφαιρας> > ισοδύναμη προς την κυκλοφορία 1,8 εκατ. οχημάτων ημερησίως, δηλαδή όσα> > κυκλοφορούν> > σε ολόκληρο το Λεκανοπέδιο Αθηνών. Ειδικά για το Θριάσιο Πεδίο, θα> > είναι σαν να> > κάνει το καθένα από όλα αυτά τα οχήματα κάθε μέρα διαδρομή 20 χλμ εντός > > του> > Δήμου Ελευσίνας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει ο Δήμος> > Ελευσίνας από> > το ΠΕΡΠΑ, ένα όχημα τεχνολογίας του 2000 εκπέμπει 0,15 γραμμάρια> > διοξειδίου του> > αζώτου ανά χιλιόμετρο», σημειώνει ο δήμαρχος της Ελευσίνας κ. Γ. > > Αμπατζόγλου.> >> > Η ΔΕΗ> >> > «ΤΑ ΝΕΑ» απευθύνθηκαν στη ΔΕΗ, στελέχη της οποίας ανέφεραν> > ότι έχουν στη διάθεσή τους αναλυτικές περιβαλλοντικές μελέτες, που έχουν> > κοινοποιήσει στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και με βάση τις οποίες εκτιμούν > > ότι> > δεν πρόκειται να υπάρξει περιβαλλοντική επιβάρυνση στην περιοχή. Μάλιστα,> > προσέθεταν ότι θα χρησιμοποιηθούν οι πιο σύγχρονες μέθοδοι παραγωγής> > ηλεκτρικού> > ρεύματος από φυσικό αέριο. Σημειώνεται ότι το Σχέδιο Μνημονίου> > Συνεργασίας, που> > υπέγραψαν η ΔΕΗ και η Χαλυβουργική Α.Ε., προβλέπει τη δημιουργία > > ξεχωριστής> > ανώνυμης εταιρείας που θα αναλάβει το εν λόγω έργο, με τη Χαλυβουργική να> > κατέχει το 51% και τη ΔΕΗ το 49% του μετοχικού κεφαλαίου.> > «Η χωροθέτηση της μονάδας φυσικού αερίου στις εγκαταστάσεις> > της Χαλυβουργικής στην Ελευσίνα αποτελεί στρατηγικής σημασίας σημείο»> > αναφέρεται στο μνημόνιο, «λόγω της γειτνίασης με τη μεγαλύτερη περιοχή> > κατανάλωσης ηλεκτρισμού στη χώρα και συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της> > ευστάθειας του Συστήματος. Ηλειτουργία της νέας μονάδαςθα συντελέσει στην> > πληρέστερη ικανοποίηση των μεγάλων αναγκών της χώρας για αύξηση της > > συνολικής> > ισχύος και, κυρίως, αυτών των αναγκών που αυξάνονται με ιδιαίτερα υψηλούς> > ρυθμούς στο Λεκανοπέδιο Αθηνών και στην Πελοπόννησο».
Διαβαστε Περισσοτερα...